Manažer kvality eshopu SZO.cz Petr Krásný potvrzuje, že do SEO se vyplatí investovat

Manažer kvality eshopu SZO.cz Petr Krásný potvrzuje, že do SEO se vyplatí investovat
Provozujete internetový obchod? Zvažujete investice do optimalizace eshopu pro vyhledávače? Přečtěte si rozhovor s manažerem kvality eshopu SZO.cz Petrem Krásným!

Jaký je z vašeho pohledu význam SEO pro internetový obchod?

Rozhodně jde o klíčový zdroj přirozené neplacené návštěvnosti a především nám přináší velké procento objednávek. Již od roku 1998 provozujeme internetový obchod s lékařskými přístroji a dezinfekčními prostředky a počet objednávek v eshopu SZO.cz nám díky optimalizaci pro vyhledávače (tedy SEO) kontinuálně stoupá.

Prozradíte nám, jaké SEO techniky používáte pro růst objednávek v eshopu?

Samozřejmě vám neřeknu to nejhlubší jádro, podstatu a velmi cenné know-how, které jsme získali za mnoho let podnikání a vylepšování prezentace produktů naší společnosti na internetu. Mohu vám ale pozradit, že trpělivě a dlouhodobě dbáme na kvalitní popisy produktů a zbožových kategorií, což, jak vím, je velmi obecná rada v oblasti SEO, ale je pravdivá.

Dále se zabýváme rozšiřováním obsahu a produktové nabídky pro naše zákazníky. Z hlediska optimalizace pro fulltextové vyhledávače nám pomáhají precizní popisy a pečlivé nastavení variant produktů.

Jakým způsobem řešíte budování zpětných odkazů?

V linkbuildingu jsme dlouhodobě aktivní. Po poradě se SEO konzultantem Janem Vavřičkou z online agentury UNIWEB s.r.o. si pro spolupráci vybíráme kvalitní tematické weby zaměřené na specifický sortiment z oblasti zdravotnické techniky a zavedené důvěryhodné online magazíny na českém i slovenském internetu.

"Pan Krásný je zkušený manažer a pečlivě dbá na investice do online marketingu. Za desítky let podnikání si vybudoval širokou síť odborných kontaktů a velké portfolio klientů. Mohu jednoznačně potvrdit, že v oblasti SEO má velký přehled a díky pravidelným osobním konzultacím, vyhodnocováním dat z Google Analytics, Google Search Console a především díky systematickým úpravám eshopu jako je přidávání nových zbožových kategorií, definování variant produktů, pečlivé popisování produktů, budování vlastních odborných webů, investic do zbožových srovnávačů, do PPC reklamy Google Ads, SKLIK a také díky PR aktivitám se internetový obchod posouvá stále dál," doplnil marketér Jan Vavřička.

Co byste doporučil majitelům eshopů? Vyplatí se investice do SEO?

Pokud chcete být úspěšní se svým eshopem na českém internetu, musíte investovat do online marketingu, to znamená do SEO a také do PPC reklamy. Dlouhodobé ladění internetového obchodu pro vyhledávače a ladění eshopu pro srovnávače zboží je zásadní záležitost.

Z jakého vašeho posledního projektu máte radost?

Potěšilo mě spuštění nového webu DESINFEKCE.SK ve slovenštině. Vytvořili jsme společně s online agenturou UNIWEB s.r.o. prezentaci dezinfekčních přípravků kompletně ve slovenském jazyce. Zmíněný web je vyladěný pro mobilní telefony, tablety, notebooky i pro větší zobrazovací zařízení. Tímto způsobem chceme zajistit našim slovensky hovořícím zákazníkům komfortnější přístup k informacím o námi nabízeném zboží.

Poznámka redakce: zmíněný e-shop naleznete na stránkách www.szo.cz, přičemž zkratka SZO znamená Služby Zdravotnickým Organizacím.

Děkuji za rozhovor

Lucie Jandáková

Foto:  archiv společnosti KRÁSNÝ - zdravotnická technika s.r.o.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!