Vozy Ford EcoBoost Hybrid budou nově nabízeny také s automatickou převodovkou

Vozy Ford EcoBoost Hybrid budou nově nabízeny také s automatickou převodovkou
Elektrifikované motorizace EcoBoost Hybrid (mHEV) z nabídky Fordu bude možné kombinovat také se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Zákazníkům, kteří upřednostňují samočinné řazení, se tak otevírá možnost snížit svoje emise CO2i výdaje za pohonné hmoty díky 48V mild-hybridní technologii Fordu.1 V nabídce na českém trhu se tato kombinace objeví již v březnu letošního roku. Sedmistupňový „automat“ je k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). 

Technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48voltové lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.

Navýšení točivého momentu: V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením. Ve srovnání s nehybridní variantou má Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 92 kW (125 k) se 7st. autom. převodovkou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení. Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW (155 k) se 7st. autom. převodovkou akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy. V režimu Sport řadí Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) se samočinnou převodovkou vyšší rychlostní stupně později, čímž posiluje sportovní dojem z jízdy.

Nahrazení točivého momentu: V režimu nahrazení točivého momentu poskytuje integrovaný startér/generátor točivý moment až 24 Nm, čímž ulevuje spalovacímu motoru a snižuje tak spotřebu paliva. Kombinace motoru EcoBoost Hybrid (mHEV) a samočinné převodovky je obzvláště vhodná do městského provozu, kde opakované zastavování a rozjíždění umožňuje zachycovat a znovu využívat energii.

Automatická volba: Spojení dvouspojkové převodovky s hybridním pohonem přináší zákazníkovi přednosti obou technologií současně a zároveň rozšiřuje nabídku úsporných hybridních modelů pro zákazníky, kteří dávají přednost samočinnému řazení.

Přednosti automatu: Dvouspojková konstrukce sedmistupňové samočinné převodovky zajišťuje plynulou akceleraci bez prodlevy během řazení rychlostních stupňů. Automatické převodovky mohou být obzvlášť přínosné pro řidiče s pohybovým omezením. Dvoupedálová obsluha vyžaduje od řidiče méně úkonů, zejména v městském provozu

Elektrizující modelová řada: Ford Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) jsou dva ze 17 elektrifikovaných modelů, které bude Ford v Evropě nabízet ke konci letošního roku.

Rozšířená funkčnost asistenčních systémů: Sedmistupňová samočinná převodovka umožňuje zavést do modelů poháněných technologií EcoBoost Hybrid (mHEV) některé nové funkcionality: Funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat, která dokáže vůz zcela zastavit i ho znovu automaticky uvést do pohybu, pokud zastavení není delší než tři sekundy. Start na dálku prostřednictvím aplikace FordPass.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!