Ford představuje E-Transit, elektrickou verzi nejprodávanější skříňové dodávky na světě. Elektrický Transit kombinuje novou úroveň palubních online technologií a služeb s osvědčenými přednostmi v podobě vyhlášených užitných vlastností, podpory přestaveb a široké servisní sítě.
Přinášíme vám novinky ze světa automobilů.
12. listopadu v Praze představil Ford, světový lídr v segmentu lehkých užitkových automobilů, nový užitkový vůz E-Transit. Jeho plně elektrický pohon umožní zákazníkům zvýšit produktivitu například i možností napájet elektrické nářadí při práci venku díky funkci palubního napájení (Pro Power Onboard).
Nový E-Transit se bude opírat o mohutnou základnu více než 1800 prodejců užitkových vozidel Ford, k nimž v Evropě patří i tisícovka specializovaných Transit Center. Další konkurenční výhodou modelu bude spolupráce Fordu se stovkami výrobců přestaveb a příslušenství, kteří již dodávají své produkty pro Transity se spalovacím motorem.
Zatímco noví hráči v segmentu lehkých užitkových automobilů teprve vyrábějí prototypy, vyvíjejí zkušební postupy a řeší, jak se vypořádat s obtížnými provozními podmínkami příznačnými pro tuto kategorii automobilů, rozvinutý ekosystém užitkových vozů Ford se rozšiřuje o softwarová řešení pro monitorování elektrických vozidel a dálkovou správu vozových parků.
Pro čistší provoz ve městech
Poptávka po rozvážkových automobilech roste a města po celém světě, od Londýna po Los Angeles, připravují bezemisní zóny s cílem zvýšit kvalitu ovzduší.
K prvním evropským zákazníkům zamíří E-Transit začátkem roku 2022. Model je součástí elektrifikačních plánů značky Ford, s nimiž jsou spojeny investice v úhrnné výši 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 258 mld. Kč). Již začátkem příštího roku se v evropských showroomech Fordu objeví nový elektrický Mustang Mach-E a v polovině roku 2022 dorazí k severoamerickým prodejcům první kusy elektrických verzí pick-upu F-150. V Evropě razí Ford elektrifikaci cestu do užitkových automobilů už od roku 2018.
Dojezd a nabíjení přizpůsobené potřebám firem
Díky akumulátoru o využitelné kapacitě 67 kWh nabídne E-Transit dojezd až 350 km dle metodiky WLTP, jak vyplývá z předběžných výpočtů. To s rezervou postačuje k běžnému dennímu nájezdu i při zohlednění proměnlivých klimatických podmínek a hmotnosti přepravovaného nákladu. E-Transit je tak ideální volbou do městského provozu na pravidelné trasy a rozvážky v bezemisních zónách. Zákazníci přitom nemusí zbytečně platit za nadměrnou kapacitu akumulátoru, kterou by stejně nevyužili.
Jízdní režimy E-Transitu jsou přizpůsobeny jeho elektrickému pohonu. Speciální režim Eco přinese podle údajů Fordu při dynamičtější jízdě s nezatíženým vozem snížení spotřeby elektřiny o 8 až 10 procent. Režim Eco omezí nejvyšší dosažitelnou rychlost, reguluje akceleraci a optimalizuje fungování klimatizace.
V Evropě bude Ford poskytovat na E-Transit nejlepší záruku v dané kategorii – jeden rok bez omezení nájezdu. Záruka na akumulátor a vysokonapěťové komponenty činí osm let nebo 160 000 km. Na rozdíl od některých konkurentů umožňuje E-Transit nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě bude dodáván se zabudovanou 11,3kW nabíječkou, která nabije akumulátor na 100 procent za 8,2 hodiny. Při nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíječce podporuje E-Transit nabíjecí výkon až 115 kW, což stačí k doplnění akumulátoru z 15 na 80 procent přibližně za 34 minut.
Konektivita a možnost napájení elektrického nářadí
Na přání dodávaná výbava palubního napájení (Pro Power Onboard) umožní evropským zákazníkům využívat E-Transit jako pojízdnou elektrocentrálu, z níž lze kdekoliv v terénu napájet nebo nabíjet elektrické nářadí výkonem až 2,3 kW. Na evropském trhu lehkých užitkových automobilů dosud nikdo takovou funkci nenabízí.
S E-Transitem zároveň přichází do užitkových vozů Ford komunikační a zábavní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou, vylepšeným hlasovým ovládáním a na přání také s navigací rozšířenou o cloudové funkce.
Technologie jako rozpoznávání dopravních značek a inteligentní asistent rychlosti umožní správcům vozových parků zajistit dodržování rychlostních omezení nebo nastavit vlastní limity.
Užitné vlastnosti hodné názvu Transit
Díky uložení akumulátoru pod podlahou a optimalizované konstrukci podvozku se E-Transit pyšní stejným objemem nákladového prostoru jako Transit se vznětovým motorem a pohonem zadních kol – 15,1 m3. Robustní polovlečená náprava přispívá k preciznějšímu a jistějšímu ovládání vozu v zatáčkách.
V Evropě bude Ford nabízet celkem 25 konfigurací E-Transitu. Zákazníci si můžou vybrat mezi variantami Van, DCiV a podvozek, několika délkami a výškami a různými variantami celkové přípustné hmotnosti až do 4,25 t.
V návaznosti na úspěšné projekty s Transitem Custom Plug-in Hybrid zahájí Ford v roce 2021 na klíčových evropských trzích rozsáhlé provozní testy E-Transitu v reálném nasazení přímo ve vozových parcích vybraných zákazníků.
Tip na přehled nových aut v ČR skladem
Pokud přemýšlíte o nákupu nového automobilu, doporučujeme vám navštívit stránku Nová auta.