Náklaďáky jako velká stavebnice. Kropicí vozy se mění na silniční sypače

Náklaďáky jako velká stavebnice. Kropicí vozy se mění na silniční sypače
Technici Pražských služeb připravili celou flotilu pracovních vozů na zimní službu.

V praxi to znamenalo vybavit 51 vozů nástavbou na posypový materiál a radlicemi. Cisterny, kropicí lišty a samosběrné technologie projdou údržbou a do služby se vrátí opět na jaře.

Samotná přestavba vozu zaměstná tři až čtyři naše techniky a trvá něco málo přes dvě hodiny. V pražských Vysočanech letos přestavěli 32 sypačů, v ruzyňské provozovně 19. Společně se subdodavateli bude do boje proti námraze a sněhu v metropoli připraveno přes 70 kusů této techniky.

„Přestavby jsou chytrým řešením pro vozový park. Jedno auto tak zvládne dvě role. Zatímco během jara a léta mají vozy nasazenou cisternu a kropicí lištu, nebo samosběrnou technologii, v zimě brázdí ulice s nákladem soli a pluhem,“ vysvětluje tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.

Vozy musí být stejně jako osobní auta připravena na zimu před začátkem zimní sezony. Ta u nás začíná 1. listopadu a trvá do konce března.

„Během tohoto období jsou naše auta prakticky ve stavu permanentní pohotovosti a musí být připravena k okamžitému výjezdu,“ pokračuje Mana.

K posypu těch nejdůležitějších komunikací musí vozy vyjet do půl hodiny od nahlášení. Na korbě mají zhruba 6 tun posypového materiálu. Pluhy přijdou na řadu, když připadne více než pět centimetrů sněhu. „Během následujících několika dní se uskuteční zkušební výjezd, aby ostrý start v nové sezoně proběhl bez problémů,“ dodává závěrem Mana.

Přestavby se netýkají celého vozového parku, pouze jeho části. O koordinaci údržby se stará TSK.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!