Komunikace pražského magistrátu se v roce 2021 soustředila hlavně na očkování, podporu bydlení a pomoc lidem ve finanční nouzi

Komunikace pražského magistrátu se v roce 2021 soustředila hlavně na očkování, podporu bydlení a pomoc lidem ve finanční nouzi
Hlavní město se v roce 2021 při své komunikaci soustředilo mimo témata týkající se koronaviru a očkování také na jiné důležité aspekty života v hlavním městě. Kromě pandemie metropole nejvíce akcentovala podporu pro lidi ve finanční nouzi, ale také energetickou krizí. Ke konci roku převládla také podpora Milostivého léta, které má lidem pomoci s řešením potíží s exekucemi. Celkově odbor médií a marketingu pražského magistrátu zpracoval a vydal 692 tiskových zpráv a týdně, včetně započítaných let
Ačkoli byla hlavní část komunikace i v roce 2021 věnována pandemii koronaviru, v rámci celého roku převládala kromě kampaně k očkování a řešení situací v souvislosti s covidem-19 i témata spojená s podporou lidí v nouzi či krize dostupného bydlení. Komunikace se mimo jiné soustředila také na Klimatický plán hl. m. Prahy, který si klade za cíl výrazně snížit uhlíkovou stopu hlavního města v následujících letech a desetiletích. V rámci infotainmentu natočil také Magistrát hl. m. Prahy novou sérii videí Pražská zastavení, která se věnují různým oblastem v životě Pražanů, ať už se jedná o historii budov, zpracování odpadu, veřejnému osvětlení, nebo například pastvě koz, ovcí a skotu na území metropole. V roce 2021 jako každý rok nechyběla ani distribuce dárků pro prvňáčky a před Vánoci město potěšilo dárky děti a seniory v nemocnicích a sociálních zařízeních. Celkem se do projektu zapojilo 23 institucí včetně magistrátních odborů a také mediálních domů, které dohromady poskytly 22 752 předmětů. Ohledně koronaviru se hlavní město primárně zaměřilo na informování veřejnosti o situaci v hlavním městě a na podporu očkování, kdy vzniklo i několik kampaní ve spolupráci se společností DDB Prague. Mimo jiné město také rozeslalo celkem 123 000 kusů letáků, které měly pomoci s rozhodnutím nechat se očkovat. Mezi další úspěšné kampaně se zařadily například Milostivé léto, komunikace k pomoci Pražanům postižených zkrachovalými dodavateli energií nebo informace k dostupnému družstevnímu bydlení. „Rok 2021 byl z mnoha pohledů podobný předchozímu roku, kdy se komunikace zaměřovala z velké části na koronavirus a s ním spojená opatření či kampaně. Minulý rok se k tomu přidala i velká podpora očkování a věřím, že jako hlavní město jsme udělali maximum pro to, aby se mohl naočkovat každý, kdo má o vakcínu zájem, a díky kampaním či očkovacímu autobusu jsme dokázali mnoho lidí přesvědčit o tom, že to opravdu má cenu,“ říká ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková. Celkově hlavní město komunikovalo pomocí různých kanálů množství témat, například na portálu www.praha.eu bylo publikováno více jak 703 článků a textů, přičemž stránky navštívilo 1,3 milionu unikátních uživatelů za rok. Uveřejněno bylo 692 tiskových zpráv či 200 pozvánek a 118 avíz na akce, kterých se zúčastnili představitelé hl. m. Prahy. Zároveň hlavní město uspořádalo celkem vlastních 154 tiskových konferencí. Mediálních dotazů průměrně vyřídil odbor médií a marketingu přibližně 15 denně. Aktivní byla metropole i na sociálních sítích, kdy jen na Facebooku publikovala 842 postů (v průměru 2,3 denně), které získaly 93 492 lajků a více jak 6 700 komentářů. Nejlakovanější byl přitom příspěvek s vánočním stromem na Staroměstském náměstí a ze zahájení festivalu Prague Pride. Na sociální síti Twitter se umístil pražský profil jako nejlepší mezi profily českých krajských měst, přičemž bylo vydáno celkem 339 tweetů a přibližně 1460 retweetů. Nejvíce „lajkovaným“ příspěvkem byla fotka plného Staroměstského náměstí s křížky, příspěvek o otevřenosti k sexuálním menšinám a o odstraňování betonových laviček „Koronavirus nebylo jediné téma, co jsme dokázali směrem k veřejnosti odkomunikovat s úspěchem, například kampaně k Milostivému létu či pro lidi ve finanční nouzi bylo možné vidět v Praze opravdu téměř všude a díky tomu jsme jim mohli pomoci ve chvílích, kdy to nejvíce potřebovali. Poděkování tak na tomto místě patří nejen dalším odborům pražského magistrátu, ale i mnoha našim organizacím, soukromým společnostem nebo mediálním domům, které nám pomáhaly Pražany informovat o zásadních a důležitých událostech,“ dodává Jana Berková. Komunikace hlavního města za rok 2021 v číslech: Vydáno 692 tiskových zpráv Vydáno 200 pozvánek Uspořádáno 154 tiskových konferencí, pracovních snídaní a dalších akcí pro média Vydáno 118 avíz na akce s účastí představitelů hl. m. Prahy Na portál praha.eu umístěno 703 aktualit z různých oblastí života v Praze (doprava, kultura, volný čas, sport atd.) Za rok 2021 měl portál praha.eu 1,3 milionu nových návštěvníků Hlavní mediální kampaně v souvislosti s pandemickou situací: Očkovací portál na praha.eu, zpravodaj k očkování, očkovací autobus, Metropolitní očkovací centrum v Kongresovém centru Praha, odběrové místo na Mariánském náměstí, mobilní očkovací tým, kampaň na podporu očkování (ve spolupráci s agenturou DDB) Ostatní kampaně a akce: Milostivé léto Kampaň na pomoc Pražanům postižených zkrachovalými dodavateli energií Dostupné družstevní bydlení Pražská zastavení Balíčky pro prvňáčky Akce na podporu dárcovství kostní dřeně Den otevřených dveří 28. října Dárky pro děti a seniory v nemocnicích a sociálních zařízeních Výstava Energie a civilizace Výstava Kořeny osobností na cestách Výstava Ne! v přírodě Projekt Moje Mariánské Výstava Movember Facebook: Profil sleduje 69 660 lidí Praha.eu je nejlakovanější stránka mezi krajskými městy v České republice Pražský profil sleduje 771 lidí z Brna a 3 163 lidí ze Slovenska Denně je osloveno minimálně 15 000 lidí Až na výjimky není využívána placená reklama V loňském roce bylo publikováno 842 postů, které získaly 93 492 lajků a obsahovaly
6 735 komentářů Nejlakovanějším byl příspěvek s vánočním stromem na Staroměstském náměstí a ze zahájení festivalu Prague Pride Twitter: Momentálně pražský Twitter sleduje 22 470 lidí Pražský profil je nejlepším mezi profily českých krajských měst (na druhém místě je Brno s 9 217 sledujícími) Vydáno celkem 339 tweetů a asi 1460 retweetů Nejvíce lajkovanými příspěvky byla fotografie plného Staroměstského náměstí s křížky, otevřenost k sexuálním menšinách a odstraňování betonových laviček  

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!